Keşke Dergisi 3. Sayı

Untitled-2Sayı 3 Arka Kapak İnternet-Sitesi

Keşke Dergisi 3. sayısıyla raflardaki yerini aldı. Derginin Ocak-Şubat sayısında Cemal Şakar’la öykü üzerine kapsamlı bir söyleşi gerçekleştiriliyor. M. Fatih Cinoğlu’nun yönelttiği sorularla, üstadın öykü yazmaya nasıl başladığı, son zamanlarda öyküye artan ilgiyi, internet ve sosyal ağlarla öykünün ilişkisini, mekânsal açıdan taşranın öykülerindeki yerini, görsel anlatımın öykülerine yansımasını ve öykü dışında başka bir türe yönelme ihtimalinin olup olmadığı gibi önemli konularda bizleri faydalı bir sohbet bekliyor.

Tozlu Satırlar köşesinde Ercan Dansuk, Orhan Kemal’i ele alıyor. Dansuk yazısında, yazarın 1914’ten vefat ettiği 1970 yılına kadar Orhan Kemal’i yazmaya iten nedenleri, dönemin Türkiye’sini ve yazara etkilerini ayrıntılarıyla analiz etmiş. Toplumun yaşadığı dönüşümün bireyler üzerine yansımalarında ve edebiyata etkilerinde Orhan Kemal’in ve eserlerinin önemini bir kez daha anlıyoruz.

Engin Hamamcı’nın “Gölgede Akşam Olur” başlıklı şiirinin dizeleriyle başlayan dergi, Elif Sude’nin “Zeytin”, Oğuzhan Gülcemal’in “Kayıp”, Serhat Yusuf Koşal’ın “Kimya-i Saadet”, Uğur Ünal Gençtürk’ün “Tutsak Denizlere”, Serhat Uzman’ın “Miraç”, İzzet Gökçe’nin “Güvercin”, Münir Ersan Tuna’nın “Harmonik Kıtalar” ve Seda Ketum’un “leb.” adlı şiirleriyle devam ederek bizlere adeta bir şiir ziyafeti yaşatıyor.

Nur Mergen “Dokuz” adlı yazısında kendi iç sesinin dışa vurumuyla, kendisiyle ve okuyucuyla tartışırcasına derin bir muhabbete giriyor. Nurullah Deveci “Rüyası Kaçmış Bir Uyku ‘Zaman’ ” da, insan hayatındaki zaman kavramının, rakamlardan öte çok daha esrarlı bir anlam ifade ettiğini şiirsel bir üslupla bizlere sunuyor. Derginin devam eden sayfalarında karşımıza Cihan Deniz’in “Size Nasıl Yardımcı Olabilirim?” adlı öyküsü çıkıyor. Deniz, cümlelerini trajikomik bir şekilde kurgulayarak, aslında birçoğumuzun yaşadığı deneyimleri bizlerle açıkça yüzleştiriyor. Keşke, Damla Yazar’ın birçoğumuzun çocukluğunda var olan kavramları kişileştirerek ilginç bir kurgu ile hazırladığı “Şampuan” adlı öyküsüyle son buluyor.

Alperen Köseoğlu ve Ümit Öğmel’in çizimleriyle görsel açıdan da zengin bir sayı daha okurlarına kavuşmak için raflarda bekliyor…