Keşke Dergisi 8. Sayı

Ön-Kapak-WebAraka-Kapak-Web

Keşke Dergisi, 8. Sayı ile raflardaki yerini aldı. Keşke, Kasım-Aralık sayısında İstiklal Marşımızın şairi Mehmet Âkif Ersoy’u dosya konusu olarak ele alıyor. Dosya konusu kapsamında M. Fatih Cinoğlu’nun Türkiye Yazarlar Birliği Vakfı Başkanı D. Mehmet Doğan ile Mehmet Âkif konulu bir söyleşi gerçekleştirdiğini görüyoruz. Doğan, derin bilgi birikimiyle hem şairin yaşadığı dönemi hem de bugünü kapsar mahiyette M. Fatih Cinoğlu’nun sorularını yanıtlıyor.

Dosya konusu içinde Mehmet Akif Köseoğlu’nun ‘Mehmet Âkif ve Hüsam Efendi Hoca’ başlığıyla yer alan yazısında ise Mehmet Âkif’in bir şiirine ve tarihi belgelere dayanılarak anlatılan ve tasavvufi bir şahsiyet olan Hüsam Efendi Hoca tanıtılıyor. Tozlu Satırlar köşesinde Oğuzhan Gülcemal, ilk eğitim yıllarından vefatına değin şairin vatanına, bayrağına ve milletine olan vefalı bakışını, onun hayatına atıflarda bulunarak gözler önüne seriyor. Mehmet Âkif’in Mısır’daki sürgün yıllarını konu alan ve Emin Hekimoğlu’na ait olan yazı ise ‘Mehmet Âkif Ersoy ve Sürgün Yılları’ başlığıyla dergideki yerini alıyor.

Mehmet Âkif dosya konusunun yanı sıra bu sayıda, Aziz Kemal Hızıroğlu, ‘Omzumdaki Sabah Çağrısı’ başlıklı şiiri ile okuyucuları Keşke sayfalarından selamlıyor. Engin Hamamcı ise Karanfil Kokulu Şair: Aziz Kemal Hızıroğlu başlıklı yazısında Hızıroğlu’nu ve onun Karanfil Taşıyan Atlılar-I isimli kitabını bizlere tanıtarak Hızıroğlu’na ve bizlere sürpriz yapıyor. İzzet Gökçe’nin Dokuzuncu Yön, Seda Ketum’un Daire, Serhat Uzman’ın Vahdet, Damla Yazar’ın Sobe, Ali İhsan Bayır’ın Anamnez ve Münir Ersan Tuna’nın Bayağı başlıklı şiirleri dergide yer alan diğer şiirleri oluşturuyor.

Nurullah Deveci, dördüncüsünü ele aldığı Şair ve Aşığın Hissiyatına Dair başlıklı yazı dizisine Aşkın Ketum Mekânı: Şiir alt başlığıyla devam ederken şiiri ve aşkı, Mehmet Âkif’in imbiğinden geçirerek yazısını tamamlıyor. Cihan Deniz ise melankolinin bilinmeyen bir ismi olan Kara Safra’yı başlığa taşıyarak dikkatleri celp edip konuyu Tevfik Fikret örneğiyle okuyucuya sunuyor. Soykan Kömürcü, her geçen gün sosyal medyanın hayatımızdaki yerinin artması gerçeğinden hareketle sanatın tüm dallarıyla ilgili olarak kurdukları Sanat Karavanı yapılanmasını bizlere tanıtırken Elif Sude, Şahnaz başlıklı hikâyesini, insanın içinde barındırdığı ‘kötü’ düşünceyi farklı ve şaşırtıcı bir şekilde ele alan bir senaryo ile neticelendiriyor.

Her sayıda olduğu gibi bu sayıda da Alperen Köseoğlu’nun çizimleri, başta kapak olmak üzere dergiye ayrı bir hüviyet ve farkındalık katmaya devam ediyor.